Sınavlardan Önce Neler Yapılmalı?

sinavdan-once-neler-yapilmali

Sınav öncesinde günlük rutinlerinizi yerine getirmenizin yanında, açık hava alacağınız yerlerde dolaşmanız, beslenmenize önem vermeniz, sınav öncesi sınav esnasında sizi rahatsız edebilecek yiyecekleri tüketmemeniz önerilmektedir.

Sınav için kaygılanmak başarıyı arttırmak için faydalıdır ancak bu kaygı sınav esnasında dikkatinizi dağıtacak hale geliyor ve bildiklerinizi unutmanıza sebep olacak duruma geliyorsa bu sağlıksız kaygıya dönüşmektedir. Bunu engellemek yine sizin kendi düşünce kontrolünüzle olmaktadır.

“Eğer bu sınavı yapamazsam hayatımın sonu olur”, “Başarısız olursam ailemin emeklerini çöpe atarım” gibi olumsuz otomatik düşünceler aklınızdan geçiyorsa, bunlar hem gerçekçi değil hem de  kaygıyı tetiklemektedir. Bu nedenle bunun yerine daha işlevsel ve gerçekçi düşünceler koymak önemlidir.

Örneğin “Bütün sene elimden geleni yaptım. Bu sınavda da bunu yapacağım.” “Evet bu sınav önemli bir sınav. Ancak sadece hangi üniversiteye gireceğimi belirleyecek, tüm geleceğimi değil” gibi alternatif ve gerçekçi düşünceler sizin için daha faydalı olacaktır.

Bazen heyecanı durdurmak zor olmaktadır ve alternatif düşünceleri düşünmenizi engellemektedir. Böyle bir durumda ilk başta nefes kontrolünü sağlamak sizi rahatlatacaktır. Heyecanlıyken siz de fark etmişsinizdir göğüs nefesi alırız.

Ancak bunu diyafram nefesine çekmek, fiziksel kontrolü sağlamanız için önemli olacaktır. Diyafram nefesinde nefes alırken karnınız dışarı doğru genişlerken, nefes verdiğiniz sırada karnınız içeri doğru çekilmelidir.

Bu da heyecanın fiziksel belirtilerini önleyebilmek hem de zihinsel olarak düşüncelerinizi kontrol edebilmeniz konusunda etkili olmaktadır. Şimdiden sizlere sınavda başarılar dilerim ve istediğiniz yerleri kazanmanızı temenni ederim!

X